neděle 1. března 2015

Navsteva lazni hammam aneb marocke sdirani z kuze

Tak jsem si vcera uzila posledni surfovaci den. Stravili jsme v mori 4 hodiny. Poobedvali sendvic na plazi a pokracovali v surfovani. Muj instruktor me nazval ''surf machine''. Konecne jsem videla nejake zlepseni. Nejradeji bych v Taghazout zustala dele, ale plan byl takovy. Rozhodne se ale v budoucnu vratim. Podminky pro surfovani jsou skvele. Pokud nejsou vlny na jedne plazi, nekde presto jsou.
Presne to se stalo i vcera. Rano z hostelu vypadalo more klidne, my se ale presunuli k Agadiru na plaz Anza a tam jsme se vyradili.
Zpet na hostelu jsme byli po treti a protoze v utery, kdy je bezne na programu navsteva marockych lazni hammam zadny vylet nebyl a pry to slibili na jindy, tak jsme si vyzadali hammam na ted.
Takze jsem se sbalila rucnik, sprchac, sampon a plavky a plna ocekavani noveho zazitku, jsem spolecne s dalsimi dvema byla odvezena do sousedniho mesta do hammamu. Nutno podotknout, ze hammam je oddeleny pro muze a zeny.
Vstupne 12 MAD + zinka + masaz = 70 dirhamu. Dostala jsem specialni mydlo a spolecne s Emilie se vydala dovnitr. Ani jedna z nas nevedela o co jde. Jen jsem slysela, ze se jedna o jakysi peeling kuze spojeny se saunou.
Ve velke misnosti jsme se vysvlekly (po vzoru ostatnich zen jen do kalhotek), dostaly jsme kybl s naberackou a sly do dalsi mistnosti. Tam bylo sice teplo, ale o saune nemohla byt rec. Kolem sten posedavaly zenske a polevaly se horkou vodou.
Za chvili prisly nase maserky. Nejdrive oplachly podlahu, kam jsme se pak posadily a zacala show. Byla jsem nejdrive namydlena tim cernym mydlem, co jsem vyfasovala u pokladny a pak maserka vzala mou zinku a zacala mi drit kuzi na jedne pazi, druhe pazi, nohach...docela to i bolelo. Pak jsem se mela polozit a zacala mi drit bricho, prsa, krk. Pak prisla na radu moje zada. Horkou vodou jsem byla oplachnuta, umyla mi vlasy a mirne protahla klouby na pazich. Za pul hodiny jsem byla jako znovuzrozena. Kuze prokrvena.
No, zajimava zkusenost to byla. Ale jednou mi to stacilo.
Hammam je typickou soucasti marocke kultury. Jednou tydne chodi do techto marockych lazni zhruba 60 procent obyvatelstva.

Sobotni vecere pak probehla ve forme BBQ. Nacpala jsem se k prasknuti a pred desatou sla spat. Pekne me to unavilo.

Žádné komentáře:

Okomentovat