pátek 27. února 2015

Tri dny v marockem surfarskem raji Taghazout

Mam za sebou druhy den v Taghazout a jsem nadsena. Nejen, ze stredecni nocni prejezd z Fezu do Agadiru probehl bez problemu (sedela jsem hned na prvnim sedadle a obcas bylo na nervy sledovat ten neukazneny provoz, kdy ridic musel troubit na kamiony, ktere nedbaly nejake delici stredove cary).
V Agadiru jsem vysedla na nadrazi CTM, kde na me jiz cekal taxikar, ktery mel za ukol me odvezt do 15 km vzdaleneho Taghazout. Odvoz jsem mela v cene me all-inclusive rezervace do hostelu Adventurekeys Surf Camp. V cene 39 € za noc mam krome ubytovani i plnou penzi, pujceni prkna, neoprenu, kurzy surfovani a take vylety a nebo treba jogu. 
Na hostal jsem dorazila po osme, zapsala jsem se a hned me hnali na snidani, ktera prave zacinala a po ni jsem mela jit hned surfovat. V autobuse jsem toho sice moc nenaspala, ale unava nebyla nijak znat. Prevlekla jsem se, vyfasovala neoprenovy oblek, prkno a pred desatou jsme vyrazili jeepem na jednu z okolnich plazi. Byli jsme skupinka 4 zacatecniku, a i kdyz to nebylo pro me prvni surfovani, jsem rada, ze jsem si ty kurzy zaplatila. Tehdy v Kostarice se mi instruktor prakticky vubec nevenoval. Tady je to jiny kafe. Konecne mi nekdo rika, kde delam chybu a co mam delat. Nekolikrat se mi podarila docela dlouha jizda.  
Po trech hodinach v mori jsme se odebrali a hostal poobedvat. Obed byl sice lehci, ale brzy na me padla pekna unava. V pet jsem se nahlasila na jogu (neni to ale to, co by me nejak zaujalo), tak jsem se predtim jeste vydala na plaz pod vesnici nafotit nejake fotky. Soucasti snad kazde plaze tu je velbloud a jeho berbersky pan, ktery, jakmile vytahnete fotak, hned nabizi svezeni. Nikdy to ale neni zadarmo. To jsme si take vyzkouseli dnes rano, kdyz jsem dojeli na plaz. Stary Berber prijel na svem velbloudu a ze si muzeme udelat fotku. Tak to Judith (jedna ze Spanelek, se kterymi jsem v zacatecnicke skupince) usmlouvala na 10 dirhamu za 3 osoby. Nejdriv se svezla ona s Isabellou a pak ja. Soucasti bylo i foceni na velbloudu s prknem v ruce. Docela zajimavy zazitek a tak trochu divny kontrast more, surfaru a velbloudu.

Vcera v noci jsem pak odpadla prakticky po veceri. A spala az do pul osme. Vychod slunce, ktery jsem ctela v sedm stihnout jsem tak zaspala. Pred snidani jsem jeste rychle skocila na plaz nafotit dalsi zabery a pak se jiz venovala fantastickemu vyhledu z terasy hostalu. Snidane vydatna a pak se slo surfovat.
A dnes odpoledne misto jogy jsem jela jeste s jednou slecnou do Agadiru. Puvodne jsme mely navstivit souk (trh), ale Emilie chtela do normalniho supermarketu omrknout bezne zbozi, tak jsem se pridala. Cestu jsem take vyuzila ke koupi jizdenky na nedeli rano do Essaouira. A zitra, kdy me ceka posledni den v surfarskem raji, hodlam jit surfovat i odpoledne.

Jinak co se pocasi tyka, je tu pres den horko a slunecno..kolem 22 stupnu. More ma ale jen 17 stupnu, tak jsou ty neopreny opravdu potreba. I presto ty prvni okamziky po vstupu do more jsou krusne hlavne pro chodidla. Ale pak behem zapoleni s vlami zima prestava byt.







Žádné komentáře:

Okomentovat