středa 4. března 2015

Dva dny ve filmovem Ouarzazate






Dalsi zajimavosti Maroka jsou kasby - vesnicky z nepalene hliny. Jejich nejvetsi koncentrace se nachazi tri hodiny na vychod od Marrakese v predhuri Vysokeho Atlasu. Cetrem je mesto Ouarzazate, ktere se pysni nejen jednou z kazeb, ale i nekolika filmovymi studii. Diky malebnosti krajiny a kasbam si oblast vyhledlo nekolik filmarskych stabu. Nejznamnejsimi filmy, ktere byly v okoli nataceny a na kterych se podilela spolecnost Atlas Corporation Studios, jsou Honba za klenotem Nilu, Kleopatra, Asterix a Obelix, Kundun, Kralovstvi nebezke...a pred mesicem se tu dotocil film Tutanchamon s Benem Kingleym. To jsem se dozvedela dnes behem dopoledni navstevy filmoveho studia Atlas Corporation Studios. Pruvodce me provedl jednotlivymi kulisami. Videla jsem stihacku z Honby za klenotem Nilu, buddhisticky chram z Kunduna, pokoje Kleopatry a rozlehle saly z Tutanchamona.
Vcera jsem do Ouarzazate dorazila po 13.hodine se spolecnosti Supratours. Jeste v noci jsem si vegooglovala hotel Al Waha, ktery se nachazi kousek od autobusoveho nadrazi na zacatku mesta. Pokoj mel byt pod 10 euro. Cesta trvala ctyri hodiny a projizdeli jsme serpentinovitou silnici vedouci Vysokym Atlasem. Kolem okolo moc pekna scenerie. Vrcholky hor zasnezene. V puli cesty jsme zastavili na odpocivadle, de jsem usmlouvala berbersky satek (Berber mi na zacatek jeden uvazal kolem hlavy a pak chtel po me 50 dirhamu a ja mu rekla, ze nemam vic jak 25. Vysazela jsem mu drobne. Berber pak s brblanim odesel. A za chvili mi ze sousedniho obchudkuy nazancuil, ze je muj).
V Ouarzazate jsem hotel nasla bez problemu. Diky komentari k hotelu jsem vedela, kde jej hledat. Dostala jsem pokoj se sprchou za 100 dirhamu a spokojene sla obhlednout mesto. Cesta do centra mi zabrala pul hodiny. Slunce pralo a teplota se pohybovala kolem 22 stupnu. Jeste stesti, ze jsem se do Maroka vydala v tuhle rocni dobu, v lete je tu i 45 stupnu.
Nasla jsem nadrazi CTM (jizdni rad Supratours mi nevyhovoval) a koupila si listek na zitra zpet do Marrakeche. Odjezd v 8:30. Jeste se budu chtit trochu projit medinou, tak abych neprijela moc pozde. A pak jsem pokracovala podel avenidy Mohammed V. ke kasbe Taurit, ktera se take objevila v nekterem z filmu (Gladiator). Moc pèkna z venci.
Vstupne do vnitr cini 20 dirhamu. Pokladni tam ale zrovna nebyl, tak jsem mela platit az pri odchodu. Odmitla jsem sluzby pruvodce (pry 30 dirhamu), protoze se mi rozpocet krati, a vydala se bloudit chodbami na vlastni pest. Nektere saly si zachovaly stuk, jinak je kasba bez vybaveni. V vrchnich pater se naskyta pekny vyhled na mesto s horami v dali.
Ani pri odchodu z kasby tam pokladni nebyl, tak me nechali jit bez placeni.
Naproti kasby je filmove museum a trh s umeleckymi predmety.
Po svych jsem se vratila zpet k namesti Al-Mouahidine, kde jsem si sedla do jedne z restauraci a konecne se najedla. Menu za 65 dirhamu bylo vynikajici.
Dnes jsem vyzkousela jizdu mistni MHD za 3 dirhamy. K filmovemu studiu jsem sice dosla pesky (z centra je to 5 km, od meho hotelu cca polovina), ale nazpet jsem jiz jela zelenym busem. Jeste se dnes projdu soukem v centru. Tyhle dva dny jsou predevsim o klidu.

Žádné komentáře:

Okomentovat